21. října 2020
Tyto Technické podmínky pro přejímku a uveřejnění internetové inzerce představují obecné technické podmínky pro přejímku a uveřejnění Internetové inzerce na Serverech a vztahují se na všechny Zadavatele, kteří Internetovou inzerci na Serverech nakupují a umísťují.
Není-li stanoveno jinak, mají výrazy zde uvedené s počátečními velkými písmeny stejný význam, jako mají ve Všeobecných a cenových podmínkách internetové inzerce.
Tyto Technické podmínky pro přejímku a uveřejnění internetové inzerce nabývají účinnosti dne 21.10. 2020 a nahrazují veškeré předchozí technické podmínky internetové inzerce upravující podmínky pro přejímku a uveřejnění Internetové inzerce na Serverech.
- velký formát umístěný nad obsahem stránky Serveru;
- JPEG, PNG, GIF, HTML5;
- rozměry 970 x 210 px;
- datová velikost max. 100 kB;
- délka animace max. 10 sec;
- proklik je definován ve specifikaci pro tvorbu html bannerů;
- možnost spuštění zvuku na pokyn uživatele (klik on/off nebo najetí na banner a sjetí polohovacího zařízení z banneru musí být předem dohodnuta mezi Zadavatelem a Poskytovatelem, a to nejpozději k okamžiku uzavření Upřesňující objednávky, prostřednictvím které má být příslušný Reklamní formát na Serveru umístěn). Délka zvukového záznamu je max. 10 sec a může zaznít jen jednou v odezvě na akci uživatele.
- formát umístěný nad obsahem stránky Serveru;
- JPEG, PNG, GIF, HTML5;
- rozměry 300 x 100 px;
- datová velikost max. 50 kB;
- délka animace max. 10 sec.
- velký formát umístěný v obsahu stránky Serveru;
- JPEG, PNG, GIF, HTML5;
- rozměry: 970 x 300 px;
- datová velikost max. 100 kB;
- délka animace max. 10 sec;
- proklik je definován ve specifikaci pro tvorbu html bannerů;
- možnost spuštění zvuku na pokyn uživatele (klik on/off nebo najetí na banner a sjetí polohovacího zařízení z banneru musí být předem dohodnuta mezi Zadavatelem a Poskytovatelem, a to nejpozději k okamžiku uzavření Upřesňující objednávky, prostřednictvím které má být příslušný Reklamní formát na Serveru umístěn). Délka zvukového záznamu je max. 10 sec a může zaznít jen jednou v odezvě na akci uživatele.
- středně velký formát umístěný v obsahu stránky Serveru;
- JPEG, PNG, GIF, HTML5;
- rozměry: 300 x 250 px až 300 x 300 px;
- datová velikost max. 100 kB;
- délka animace max. 10 sec;
- proklik je definován ve specifikaci pro tvorbu html bannerů;
- možnost spuštění zvuku na pokyn uživatele (klik on/off nebo najetí na banner a sjetí polohovacího zařízení z banneru musí být předem dohodnuto mezi Zadavatelem a Poskytovatelem, a to nejpozději k okamžiku uzavření Upřesňující objednávky, prostřednictvím které má být příslušný Reklamní formát na Serveru umístěn). Délka zvukového záznamu je max. 10 sec a může zaznít jen jednou v odezvě na akci uživatele.
- středně velký formát umístěný v obsahu stránky Serveru;
- JPEG, PNG, GIF, HTML5;
- rozměry pro TN.cz: 480 x 300 px;
- rozměry pro Novaplus.cz 480 x 300 px. nebo 650 x 320 px.;
- datová velikost max. 100 kB;
- délka animace max. 10 sec;
- proklik je definován ve specifikaci pro tvorbu html bannerů;
- možnost spuštění zvuku na pokyn uživatele (klik on/off nebo najetí na banner a sjetí polohovacího zařízení z banneru musí být předem dohodnuto mezi Zadavatelem a Poskytovatelem, a to nejpozději k okamžiku uzavření Upřesňující objednávky, prostřednictvím které má být příslušný Reklamní formát na Serveru umístěn). Délka zvukového záznamu je max. 10 sec a může zaznít jen jednou v odezvě na akci uživatele.
- velký formát umístěný v obsahu stránky Serveru;
- JPEG, PNG, GIF, HTML5;
- rozměry: 300 x 600 px;
- datová velikost max. 100 kB;
- délka animace max. 10 sec;
- proklik je definován ve specifikaci pro tvorbu html bannerů;
- možnost spuštění zvuku na pokyn uživatele (klik on/off nebo najetí na banner a sjetí polohovacího zařízení z banneru musí být předem dohodnuto mezi Zadavatelem a Poskytovatelem, a to nejpozději k okamžiku uzavření Upřesňující objednávky, prostřednictvím které má být příslušný Reklamní formát na Serveru umístěn). Délka zvukového záznamu je max. 10 sec a může zaznít jen jednou v odezvě na akci uživatele.
- umístění reklamy – pre~, mid~ a post~ roll = před, uvnitř, za zhlédnutím vyžádaného obsahu;
- délka reklamy: 10 – 30 sec. – dle objednaného času;
- doporučený formát videa:
- MPEG-2 (min 10 Mbps pro SD 720x576 (16:9), 25Mbps pro HD 1920x1080)
- MPEG-4 (min 5Mbps pro SD 720x576 (16:9), 12Mbps pro HD 1920x1080)
- wrapper: MPEG PS, MPEG TS, MP4, WMV, MOV, MXF, 25 fps, progressive.
- Případně lze akceptovat Betacam/SP, Digital Betacam.
- Zvuk: 48 kHz - bez uměle zesíleného zvuku (cca 17 dB)
- externí měřící skripty jen ve formě URL.
- max. počet znaků Titulek: 50 včetně mezer;
- max. počet znaků Perex: 100 včetně mezer;
- max. počet znaků Článek: 600 – 2500 včetně mezer;
- max. počet proklikávacích slov: 5 (nejlépe pravidelně rozmístěných v rámci celého textu – resp. nekoncentrovat např. na poslední odstavec), lze umístit i přímý klik na jiné internetové stránky;
- hlavní fotka musí být vždy orientovaná na šířku – rozměry 600 x 338 px (poměr stran musí být vždy 16:9) ve formátu JPEG, PNG, GIF;
- hlavní fotka by měla být výrazná s jedním hlavním motivem bez zbytečných detailů, aby byla dobře zřetelná i při zmenšení;
- externí měření impresí u tohoto formátu není možné, lze aplikovat pouze trackování url pro jednotlivá slova;
- max. počet fotografií je 5 – rozměr nejlépe 600 x 338 px (na šířku poměr stran 16:9) bez vodotisku;
- doporučený formát videa: MPEG2 (720 x 576 px, 16:9, 25fps) nebo Betacam
- nativní reklama je formát připomínající běžný článek;
- umístění na podporovaných webech mezi články;
- popis: max. 60 znaků včetně mezer;
- doporučení: vyjadřovat se jasně a srozumitelně, používat vhodná slova, čísla, superlativy (pokud je to vhodné, použijte v nadpisu otázku);
- formát obrázku: GIF, JPEG, PNG, FLASH (SWF nebo FLV nesmí být větší než 4 MB);
- rozměr obrázku: 400x300 px., nesmí obsahovat logo;
- okrajové části obrázku mohou být ořezány, reklama se přizpůsobuje vždy příslušnému webu. Proto je vhodné volit takové obrázky, jejichž centrální motiv nezasahuje do okrajů. Prostřední část obrázku vždy zůstane uprostřed.;
- nativní reklama se nastavuje/objednává jako celek v termínu kampaně, myšleno za sebou jdoucích několik týdnů, dnů bez přestávky. Počet objednaných impresí si systém na dané období (celek) rozpočítává sám dle nejlepší optimalizace výsledků, tudíž poměr rozložení impresí může být v daném období nerovnoměrný. Pokud si klient přeje jinak, je potřeba tuto skutečnost nahlásit dopředu při objednání.
- formát: JPEG, PNG, GIF;
- rozměr: 600 x100 px (a/nebo 600 x 80 px.)
- velikost: max. 100kB;
- externí měřící skripty jen ve formě url;
- dodané soubory musí mít ořezovou masku na celém souboru (jednotlivé prvky nesmí zasahovat mimo kreativu).
- středně velký formát umístěný kolem videoplayeru jen na NOVA PREMIUM BALÍČEK Nova.cz + Novaplus.cz
- JPEG, PNG, GIF;
- skládá se ze tří částí, rozměry: vrchní část: 652 x 150 px, levá strana: 120 x 600 px, spodní část 652 x 83 px;
- datová velikost jednotlivých částí max. 100 kB.
- velký formát umístěný nad obsahem stránky Serveru;
- formát: JPEG, PNG, GIF;
- rozměry: 1920 x 1100 px – tn.cz, NOVA PREMIUM BALÍČEK Nova.cz + Novaplus.cz
- datová velikost max. 500 kB;
- požadavky na vzhled: prostor mezi bočnicemi musí činit 1000 px a „leaderboard“ v bráně má tedy rozměr 1000 x 210 px.
- velký formát umístěný nad obsahem stránky Serveru;
- formát: JPEG, PNG, GIF;
- rozměry: 2000 x 1400 px – tn.cz, NOVA PREMIUM BALÍČEK Nova.cz + Novaplus.cz
- datová velikost max. 200 kB;
- středně velký formát umístěný v obsahu stránky Serveru;
- formát: JPEG, PNG, GIF, HTML5;
- rozměry: 500 x 200 px;
- datová velikost max. 70 kB.
- velký formát umístěný pouze v mobilních zařízeních v obsahu stránky;
- JPEG, PNG, GIF;
- rozměry: 720 x 1280 px (viditelná část 700 x 920 – do tohoto směřujte reklamní sdělení) – tn.cz, NOVA PREMIUM BALÍČEK Nova.cz + Novaplus.cz
- datová velikost max. 500 kB.
- Interscroller je mobilní bannerový formát, který se při scrollování obsahu postupně po částech odkrývá. Je to velký formát umístěný v obsahu mobilních stránek.;
- podporované formáty: HTML*
- rozměry: 768 x 1230 px, 720 x 1280 px
- datová velikost max. 500 kB
- * aby byl banner správně zobrazený, je potřeba jej do systémů nahrát ve formě responzivní html struktury, komprimované do ZIP formátu
- obrázek zobrazující se na liště v aplikaci HbbTV;
- formát: JPEG;
- rozměry: 180 x 180 px.;
- datová velikost max. 50 kB;
- na spodních 50px dlaždice by neměl být text ani jiné rušivé prvky, bude se tam bílým písmem propisovat název aplikace. Je třeba dodat grafiku pro dvě varianty dlaždice – neaktivní a aktivní (aktuálně vybraná). Aktivní dlaždice by měla být znázorněna vnitřním rámečkem libovolné barvy.
- obrázek zobrazující se v pravém dolním rohu na obrazovce TV při sledování;
- formát: JPEG;
- rozměry: 300 x 300 px.;
- datová velikost max. 50 kB;
- pokyn „STISKNĚTE ČERVENÉ TLAČÍTKO“ v grafice být nemusí, zakomponuje ho až NOVA
- formát umístěný nad obsahem v aplikaci HbbTV ve zpravodajství;
- JPEG, PNG, GIF, HTML5;
- rozměry: 604 x 128 px.;
- datová velikost max. 250 kB;
- délka animace max. 10 sec;
- uvedený banner nelze v rámci aplikace HbbTV prokliknout
2.1.Poskytovatel je oprávněn jednostranně měnit tyto Technické podmínky pro přejímku a uveřejnění internetové inzerce, přičemž takovouto případnou změnou nejsou dotčeny vztahy vyplývající z již uzavřených Závazných objednávek či Upřesňujících objednávek.
2.2.Vztahy vyplývající z těchto Technických podmínek pro přejímku a uveřejnění internetové inzerce, včetně vztahů vyplývajících ze Závazných objednávek a Upřesňujících objednávek, se řídí právem České republiky.
2.3.Tyto Technické podmínky pro přejímku a uveřejnění internetové inzerce jsou vydány v českém a anglickém jazyce. V případě rozporu mezi českou a anglickou verzí je rozhodující česká verze.
2.4.Zadavatel je povinen poskytnout Poskytovateli Reklamní podklady ve lhůtě uvedené ve Všeobecných a cenových podmínkách internetové inzerce, nejpozději však pět (5) pracovních dnů před plánovaným datem uveřejnění Internetové inzerce, a to na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo jinou adresu, kterou za tímto účelem Poskytovatel Zadavateli písemně oznámí. V případě Nestandardní reklamy činí lhůta pro poskytnutí Reklamních podkladů dle předchozí věty nejvýše deset (10) pracovních dnů.
21. října 2020