Naše značky

Další značky

22. října 2020, mediaguru.cz

Televizní skupina Nova zachovává kontury své obchodní politiky pro rok 2021, ceny reklamy zvyšuje jen mírně. Televizní skupina Nova navýší pro rok 2021 cenu televizní reklamy v průměru o pět procent. Žádné zásadní změny ve stávající obchodní politice (OP) ale neplánuje, uvedl pro MediaGuru.cz obchodní ředitel Jan Vlček, který je zároveň jedním z generálních ředitelů TV Nova.

Nova tak pokračuje v prodeji na cílovou skupinu 15-54, nadále rozděluje hlavní vysílací čas na prime-time a super prime-time. Stopážové a ani sezónní koeficienty se nemění. „Vycházíme z toho, co se nám osvědčilo a v tom pokračujeme. Letošní rok byl pro různé subjekty na trhu poměrně turbulentní a o to více se soustředíme na to, co fungovalo. Takže změn v obchodní politice je opravdu minimum, zachováváme nastavení základních principů a cen na úrovni letošního roku, vyjma základní ceny reklamy CPP, která se mírně navyšuje o 5 %," přiblížil Jan Vlček.

Majetkové změny, které se v televizi odehrály v letošním roce, tj. převzetí mateřské společnosti CME investiční skupinou PPF, neměly mít na přípravu obchodní politiky pro rok 2021 žádný vliv. Nova patří k nejsilnějším hráčům na českém reklamním trhu.

V loňském roce utržila z prodeje televizní reklamy 4,3 mld. Kč, což bylo o šest procent více než v roce 2018.

 

Otázky pro Jana Vlčka

 

Jaké jsou základní rysy obchodní politiky skupiny Nova pro rok 2021?

Základní struktura a principy OP se nemění již několik let, jsme stabilní partner pro spolupráci. Vycházíme z toho, co se nám osvědčilo a v tom pokračujeme. Letošní rok byl pro různé subjekty na trhu poměrně turbulentní a o to více se soustředíme na to, co fungovalo. Takže změn v OP je opravdu minimum, zachováváme nastavení základních principů a cen na úrovni letošního roku, vyjma základní ceny reklamy CPP, která se mírně navyšuje o 5 %.

 

Nakolik do přípravy OP 2021 zasáhly majetkové změny v TV Nova?

Majetkové změny v rámci naší mateřské společnosti CME neměly vliv na podobu OP.

 

Je možné klientům garantovat naplnění podmínek uzavřených na základě předkládané OP pro 2021 po celý rok 2021? (jinými slovy, nebude se OP v průběhu roku 2021 měnit)?

Naší prioritou je a vždy byl konzistentní přístup. OP je přijatá na období, pro které je určena a žádné zásadní změny, stejně jako tomu bylo i v minulosti, v době platnosti OP nerealizujeme.

 

Jak do přípravy nové OP 2021 zasáhla pandemie koronaviru? Museli jste kvůli tomu některé věci do OP zavést, nebo vypustit?

OP pro rok 2020 splnila svá očekávání pro letošní rok, který byl silně zasažen pandemií. Stejně tak i naše OP pro rok 2021 je připravena na výzvy, které přinese rok 2021.

 

Jakým způsobem je do OP 2021 zapojena prodej HbbTV reklamy? A plánuje Nova využívat programatický prodej TV reklamy?

Prodej HbbTV reklamy již funguje, není pro příští rok novinkou. Nicméně zavádíme řadu technologických novinek, které zjednoduší obchodování a umožní klientům si flexibilněji vytvářet své vlastní aplikace v rámci naší HbbTV nabídky, či koordinovat HbbTV kampaně s TV kampaněmi atp. Programatický prodej reklamy Nova využívá pouze v rámci internetové reklamy, nikoli pro prodej reklamy v TV.