Naše značky

Další značky

2. ledna

Rok 2023 utekl jako voda a Skupina Nova v něm znovu potvrdila pozici jedničky na českém mediálním trhu jak v televizním vysílání, tak v online světě prostřednictvím streamovací služby Voyo a dalších platforem. Programové schéma bylo po celý rok nabité nejen oblíbenými formáty, napínavými reality show, seriálovými novinkami a sériemi z dílny Voyo Originál. Skupina Nova jako jediná velká televizní skupina v celodenním vysílání zaznamenala ve všech hlavních CS meziroční nárůst a zvětšuje tak výrazně svůj náskok proti konkurenční komerční skupině. Potvrzuje tak, že díky jasné strategii a kvalitnímu programovému schématu upevňuje důvěru u svých diváků. „V uplynulém roce jsme potvrdili naše silné postavení na mediálním trhu z hlediska televizního vysílání i v technologických inovacích. Překonali jsme všechny cíle, které jsme si nastavili. Bereme jako velkou výsadu, ale i zodpovědnost, přinášet divákům i předplatitelům to nejlepší – atraktivní programové schéma, skvělé zábavní pořady, původní lokální seriály, důvěryhodné zpravodajství a publicistiku.

Skupina Nova letos oslaví třicátiny a my chceme divákům nadále přinášet vše, co od nejsledovanější televizní skupiny očekávají,“ shrnuje generální ředitel Daniel Grunt.

Televizní vysílání

Skupina Nova se v uplynulém roce v prime time stala nejsledovanější TV skupinou ve všech hlavních cílových skupinách (15-54, 15+, 15-69, 4+). V roce 2023 významně zabodovala mezi diváky v CS 15-54 a dosáhla 36,12% share v prime time a 33,64% v celodenním vysíláním. Stanice celé skupiny denně zasáhly 3,930 milionu diváků starších čtyř let. Výborného výsledku dosáhly tematické stanice, které také výrazně narostly. Nova Cinema je čtvrtý nejsledovanější kanál v Čechách u diváků 15-54 se stabilní diváckou základnou.

„Skupina Nova má za sebou další velmi úspěšný rok, ve kterém ovládla celkem ve 315 dnech televizní obrazovky v prime time v CS 15-54, tedy zdaleka nejvíce ze všech televizních skupin. Jsme velmi vděční za přízeň, kterou nám diváci a divačky našich stanic zachovávají,“ uvádí Silvia Majeská, programová ředitelka TV Nova, a dodává: „Ve stejném trendu chceme pokračovat i v roce 2024, ve kterém se naši příznivci mohou těšit například na úplnou seriálovou novinku Policie Hvar se skvělým Jakubem Štáfkem na TV Nova nebo na Voyo Originál Metoda Markovič: Hojer oceněného prestižní mezinárodní cenou z festivalu Serial Killer.“

TV Nova v loňském roce odvysílala řadu divácky oblíbených pořadů. Na jaře byli pomyslnou jedničkou televizní sledovanosti Specialisté, kteří oslovili 28,93 % diváků v CS 15-54 u TV (1,203 milionu diváků starších 4 let). Elitní vyšetřovatelé pod vedením majora Strouhala se vrátí po Novém roce. Nedělní večery patřily kriminálce Odznak Vysočina s 25,35% sharem v CS 15-54 (1,225 milionu diváků ve 4+). Na ty pak neméně úspěšně navázaly Případy mimořádné Marty, které si každou neděli večer pustilo 1,043 milionu diváků 4+ (share 24,62 % v CS 15-54). Fanoušci Tatiany Vilhelmové v roli geniální Marty se mohou těšit na další pokračování.

V druhé polovině roku se po devíti letech na Novu vrátila fenomenální Kriminálka Anděl (29,65% share v CS 15-54, 1,201 milionu diváků starších 4 let). V sobotní podzimní večery velmi úspěšně odstartovala seriálová novinka Táta v nesnázích, která při svém premiérovém uvedení 9. září zaujala 30,93 % diváků u televizních obrazovek v CS 15-54.

Úspěšně se etablovaly i loňské novinky, které si podmanily diváky a zaznamenaly výrazný úspěch zejména u ženského publika. Jedna rodina (share 25,30 % u divaček ve věku 15-54) a dobový seriál Zlatá labuť (share 24,26 % u divaček ve věku 15-54).

Každý podvečer pravidelně 28,36 % diváků u TV v CS 15-54 sledovalo vědomostní show Na lovu. Nabitá verze této vědomostní soutěže Superlov kralovala sobotním večerům s podílem na sledovanosti 29,94 % (share 15-54). Seriál Ulice, který letos vstupuje do neuvěřitelné devatenácté sezony, si nenechalo ujít 31,92 % diváků u TV v CS 15-54.

Skvělé výsledky zaznamenaly jako již tradičně Televizní noviny, které sledovalo každý den v průměru 1,017 milionu diváků starších 4 let. Redakce zpravodajství TV Nova připravila pro diváky nový diskuzní pořad s názvem Za pět minut dvanáct, který se již etabloval každou neděli v čase oběda. Nejsledovanější byla debata 17. prosince mezi premiérem Petrem Fialou a poslancem Andrejem Babišem (473 tisíc diváků starších 4 let).

Nejsledovanějším pořadem Skupiny Nova v roce 2023 se stala debata prezidentských kandidátů, vysílaná na stanici Nova 12. ledna, kterou na svých TV obrazovkách sledovalo 2,028 milionu diváků starších 4 let, podíl na sledovanosti činil 48,44 % diváků v CS 15-54. TV Nova v pátek 24. listopadu odvysílala přímý přenos hudební ankety Český slavík. Udílení prestižních cen si nenechalo ujít 39,10 % diváků v CS 15-54 u TV. Celkem se na galavečer dívalo 1,193 milionu diváků širší věkové skupiny 4+.

Online

Skupina Nova považuje digitalizaci za jednu ze svých klíčových priorit a v minulém roce ji posunula zase o velký kus dopředu. Streamovací služba Voyo má za sebou další mimořádně úspěšný rok, ve kterém překročila hranici 650 000 předplatitelů v České republice a na Slovensku. Ti v průměru tráví na Voyo až 15 hodin týdně.

„Jsem ráda, že mohu říct, že jsme naše cíle nejen splnili, ale mnohonásobně překonali. Voyo je čím dál oblíbenější, počet předplatitelů rychle roste a my tak nejen neustále rozšiřujeme programovou nabídku z domácí i světové produkce, ale vylepšujeme i uživatelské rozhraní, ve kterém jsme letos například spustili uživatelské profily a řadu dalších funkcionalit,“ říká Lucie Oravčíková, Digital Director CZ/SK, a doplňuje: „Snažíme se průběžně zlepšovat naši službu, abychom byli konkurenceschopní ve světovém měřítku.“

Zpravodajský portál TN.cz navštívilo měsíčně v průměru téměř 3,2 milionů reálných uživatelů. Za celý rok 2023 zpravodajský web TN.cz zaznamenal 25% nárůst v meziročním srovnání a dosáhla více než 229 milionů video views.

Velkého zájmu se těší také technologie HbbTV. Skupina Nova uspěla jako jediná česká společnost druhý rok po sobě v prestižní mezinárodní soutěži HbbTV Awards, a to za modré tlačítko v kategorii Nejlepší marketing nebo propagace za kampaň k modrému tlačítku TN Live, které přináší divákům Zprávy na jedno stisknutí tlačítka. 

Zdroj dat: ATO – Nielsen, živě + TS0-3, prime-time 19:00-23:00; ke dni: 2. ledna 2024; zásah = sledovanost alespoň 3 min v kuse; NetMonitor – SPIR, Internal Sourceujeme.